Gorąco zapraszamy

Pięć sześć siedem osiem

https://www.fnlondon.com/articles/guy-hands-i-probably-would-not-do-a-fund-if-i-started-again-20180122, http://www.shadowbroker.pl/

Bodenseegürtelbahn

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia kolejowa nr KBS 731 (Niemcy)
Bodenseegürtelbahn
Dane podstawowe
Numer linii KBS 731 (Niemcy)
Długość 82,8 km
Zdjęcie LKKBS 731 (Niemcy)
Portal Portal Transport szynowy

Bodenseegürtelbahn (KBS 731) – linia kolejowa w południowych Niemczech, w Badenii-Wirtembergii i Bawarii, nad Jeziorem Bodeńskim. Łączy Radolfzell am Bodensee, Friedrichshafen i Lindau (Bodensee).

Historia

Linia biegnie po północnej stronie jeziora i powstała z połączenia końców linii użytkowanych przez:

  • Koleje Wielkiego Księstwa Badenii (Radolfzell)
  • Koleje Państwowe Królestwa Wirtembergii (Friedrichshafen)
  • Koleje Państwowe Królestwa Bawarii (Lindau (Bodensee))

Pierwszy odcinek Bodenseegürtelbahn został otwarty 20 lipca 1867, był to odcinek o długości 7 kilometrów i łączył Radolfzell i Stahringen. Miał być rozbudowany w kierunku Mengen (dzisiejsza linia Seehäsle). Następnym etapem linia doszła 18 sierpnia 1895 do Überlingen. 2 października 1901 linia osiągnęła stację Friedrichshafen Stadt, która od 1847 posiadała połączenie z Ulm. Stamtąd już dwa lata wcześniej rozpoczęto budowę torów w kierunku Lindau (Bodensee).

22 grudnia 1939 między Markdorf a Kluftern (dzielnica Friedrichshafen) doszło do katastrofy kolejowej, w której zderzył się pociąg osobowy z towarowym. W wypadku zginęło 101 osób. Tego samego dnia w Genthin zderzyły się dwa pociągi osobowe (196 ofiar). 22 grudnia uznawany jest za najgorszy dzień w historii niemieckiego kolejnictwa.

Odgałęzienia

Jedynym aktualnie wykorzystywanym odgałęzieniem jest linia Seehäsle łącząca Radolfzell am Bodensee i Stockach. Linie mają taką samą trasę na odcinku 7,7 km, między stacją Radolfzell a Radolfzell am Bodensee-Stahringen. Linia ta nie była użytkowana w latach 1982-1996.

W przeszłości istniały również:

  • Oberuhldingen–Unteruhldingen, 3 kilometry długości, użytkowana między 2 października 1901 a 31 października 1950
  • Mimmenhausen-Neufrach (dzisiaj: Salem)–Frickingen, 8 kilometrów długości, użytkowana między 1 grudnia 1905 a 4 października 1953
  • Teuringertal-Bahn (Friedrichshafen Stadt-Oberteuringen) odnoga od Südbahn (kierunek Ulm)

Eksploatacja

Codziennie pełną trasę Radolfzell-Lindau przemierzają jedynie 3 pociągi.

Radolfzell–Friedrichshafen

Na odcinku Radolfzell–Friedrichshafen od 2003 pociągi kursują co godzinę. Trasę obsługuje linia regionalna Seehänsele pociągami Stadler Regio-Shuttle RS1. Co dwie godziny odjeżdżają pociągi do Singen (Hohentwiel) i Friedrichshafen Hafen. Na tym odcinku jeździ również pociąg Interregio-Express relacji Ulm-Bazylea, który zatrzymuje się jedynie na stacjach Friedrichshafen Stadt, Überlingen i Radolfzell.

Friedrichshafen-Lindau

Na odcinku Friedrichshafen-Lindau pociągi Stadler Regio-Shuttle RS1 kursują w odstępach 40-60 minut. Po tej trasie jeżdżą również pociągi Interregio-Express z (Stuttgart-) Ulm do Lindau (Bodensee) jak i również pociąg InterCity 199 relacji Münster-Innsbruck. Dwa powyższe pociągi pośpieszne zatrzymują się tylko we Friedrichshafen i Lindau (Bodensee).

Überlingen

Pod miastem Überlingen biegną dwa tunele średnicowe, Überlinger Ost-Tunnel o długości 615 m i Überlinger West-Tunnel o długości 948 m. W centrum między tunelami znajduje się niewielka luka w której zlokalizowano przystanek kolejowy Überlingen.

Czas jazdy

Najkrótszy czas jazdy pociągów danej kategorii w wybranych relacjach (deklarowany w rozkładzie jazdy Deutsche Bahn).

Typ Radolfzell-Friedrichshafen Stadt Friedrichshafen Stadt – Lindau Hauptbahnhof
Regionalbahn 1:04 0:33
Interregio-Express 0:37 0:20

Wokół Jeziora Bodeńskiego

Bodenseegürtelbahn wraz z innymi niemieckimi, szwajcarskimi i austriackimi liniami tworzy sieć kolejową pozwalającą objechać wokół całe Jezioro Bodeńskie.

  • W Niemczech jest to Hochrheinbahn (Radolfzell-Szafuza lub Radolfzell- Kreuzlingen).
  • W Szwajcarii Seelinie (Szafuza-Kreuzlingen-Rorschach) oraz linia Rorschach-St. Margrethen.
  • W Austrii Vorarlbergbahn na odcinku Lindau-St. Margrethen.

Ważniejsze stacje

Galeria

https://www.gama-sklep.com.pl/, dentysta Nowa Huta, ortodoncja katowice